Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Czerwona

STYCZEŃ 2023

Skąd wiem jak mija czas? W pierwszym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jakie są zwyczaje związane z powitaniem nowego roku; jak wygląda kalendarz
  • jakie są rodzaje zegarów, jaki mają wygląd i sposób działania
  • jak wykonać prosty zegar słoneczny; co to jest tzw. zegar przyrody
  • na temat cykliczności występowania dnia i nocy oraz pór roku
  • jakie nazwy noszą poszczególne pory roku i co jest ich symbolami

Kto dokarmia zimą zwierzęta? W drugim tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jakie trudności mają zimą zwierzęta
  • kto dokarmia zwierzęta;  kiedy należy dokarmiać zwierzęta
  • dlaczego należy dokarmiać zwierzęta zimą; co lubią jeść zwierzęta
  • kim jest leśniczy i na czym polega jego praca;  jak wyglądają tropy zwierząt
  • jak zbudować karmnik; jaki rodzaj pożywienia powinien znaleźć się w karmniku

Za co kocham moje babcie i moich dziadków? W trzecim tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • co jest cechą charakterystyczną wyglądu osób starszych – mężczyzn i kobiet
  • w jaki sposób można okazać szacunek i miłość dziadkom
  • w jakich czynnościach można pomóc babci i dziadkowi
  • kim dziadkowie są dla ich rodziców, a kim dla nich
  • z jakiego prezentu ucieszyłby się dziadek, a z jakiego ucieszyłaby się babcia
  • co można robić i w co można się bawić z babcią, a w co z dziadkiem
  • jakie skarby z dzieciństwa może mieć dziadek, a jakie babcia
  • jakimi zabawkami bawili się dziadkowie, kiedy byli dziećmi
  • na czym grali dziadkowie, kiedy byli dziećmi

Za jaką postać przebiorę się na bal? W czwartym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jakie są popularne zabawy i stroje karnawałowe
  • co to jest tłusty czwartek
  • jak obchodzony jest karnawał w różnych krajach

GRUDZIEŃ 2022

  • Co cieszy Mikołaja? W tym tygodniu dzieci dowiedzą się: kim był św. Mikołaj; jak ubrany jest św. Mikołaj; co mikołajowi sprawia największą przyjemność; jak wygląda zaprzęg mikołaja; dlaczego Rudolf spełnia w zaprzęgu wyjątkową rolę; ile pudełek można przewieźć jednocześnie na sankach;  jakie prezenty przynosi św. Mikołaj; jak zapakować prezenty, aby ładnie wyglądał;  jak możemy pomagać innym i dlaczego jest to takie ważne; czy lepiej jest dostawać prezenty, czy je rozdawać.
  • Mikołajki (6 grudnia) - kultywowanie tradycji, spotkanie z Mikołajem.
  • Jakie sporty uprawiam zimą? W drugim tygodniu dzieci dowiedzą się: jakie są charakterystyczne cechy zimy; jak wygląda zima na obrazach polskich malarzy; jakie są zabawy i sporty zimowe; jakie sprzęty wykorzystuje się podczas zabaw i sportów zimowych; jakie zasady bezpieczeństwa obowiązują podczas zabaw zimą i uprawiania sportów zimowych; jak i gdzie powstaje śnieg; jaki kształt mają gwiazdki śniegowe; jakie właściwości fizyczne ma śnieg;  jak wygląda bałwan i jak go ulepić; jakie nazwy noszą poszczególne dni tygodnia; jak wygląda ptasia stołówka i czym dokarmiać ptaki zimą.
  • O czym w święta każdy z nas pamięta? W trzecim tygodniu dzieci dowiedzą się: jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia; jakie tradycje związane są ze świętami Bożego Narodzenia; jakich zasad należy przestrzegać podczas ubierania choinki; dlaczego warto sprawiać innym niespodzianki; w jaki sposób ludzie przesyłają sobie życzenia; jakie są charakterystyczne potrawy dla świąt Bożego Narodzenia; jak ułożyć świąteczne sudoku; w jaki sposób wykonać kolorowankę wodną; jak przygotować świąteczny stół.
  • 21 grudnia - uroczysta Wigilia w grupie.
  • Który żywioł jest najważniejszy? W czwartym tygodniu dzieci będą się uczyć o żywiołach : ogień jako żywioł i jego rola w życiu człowieka; woda jako żywioł i jej rola w życiu człowieka; ziemia jako żywioł i jej rola w życiu człowieka; powietrze jako żywioł i jego rola w życiu człowieka.

LISTOPAD 2022

  • Jakie są moje obowiązki? W pierwszym tygodniu dzieci dowiedzą się: co to znaczy rodzina; jak nazywają się członkowie rodziny; co to są obowiązki i dlaczego należy się z nich wywiązywać; jakie czynności najczęściej wchodzą w zakres obowiązków; jak można zapisać kod za pomocą symboli; co to jest drzewo genealogiczne; jakie prawa i obowiązki mają dzieci; czym się różnią lub w czym są podobne obowiązki mieszkańców miasta i mieszkańców wsi; jakie są charakterystyczne cechy miejscowości, w której mieszkają dzieci.
  • Co powinienem wiedzieć o Polsce? W drugim tygodniu dzieci dowiedzą się:  jakiej są narodowości i jak się nazywa kraj, w którym mieszkają; gdzie na mapie znajdują się stolica Polski oraz miejscowość, w której mieszkają; jakie są główne regiony Polski; jak powstała Polska; jakie symbole narodowe ma Rzeczpospolita Polska; jak wygląda flaga Polski i co symbolizują kolory na fladze – biały i czerwony; w jakim celu wywiesza się flagę; jak wygląda godło Polski; jak brzmi hymn narodowy Polski; dlaczego obowiązkiem każdego Polaka jest otaczanie symboli narodowych szacunkiem i czcią; dlaczego i w jaki sposób Polacy czczą Narodowe Święto Niepodległości; jak się nazywają wybrane państwa, np. te sąsiadujące z Polską.
  • Jaki jest mój kraj? W trzecim tygodniu dzieci dowiedzą się:W tym tygodniu dzieci dowiedzą się: co to jest legenda; jaką treść mają wybrane legendy; czy wszystkie smoki wyglądają tak samo; z jakich potraw słyną wybrane regiony Polski; gdzie są wypiekane pierniki i obwarzanki; co to jest kwaśnica i jak się ją przyrządza; jakie stroje i melodie są charakterystyczne dla Kujaw i okolic Krakowa; jak wygląda mapa Polski i jakie nazwy mają wybrane miasta.
  • Jaki jest kosmos? W czwartym tygodniu dzieci dowiedzą się: jaki jest kosmos; jak wygląda Układ Słoneczny; jak nazywają się planety krążące wokół Słońca; jak wyglądają Słońce i gwiazdozbiór Wielka Niedźwiedzica; jak wygląda Księżyc; jak nazywa się planeta, na której mieszkamy; co to jest planetarium i co w nim można zobaczyć; jak wygląda rakieta i czym zajmuje się kosmonauta.

PAŹDZIERNIK

  • Jak jesienią dbać o zdrowie? W pierwszym tygodniu dzieci dowiedzą się: co oznacza słowo zdrowie; jak myć ręce i dlaczego do mycia rąk należy używać mydła; jak należy dbać o zdrowie; dlaczego należy pić wodę; co należy jeść, aby być zdrowym; jakie znaczenie ma ruch dla zdrowia; jak wygląda praca lekarza oraz jakie narzędzia i inne akcesoria wykorzystuje on w swojej pracy; jak należy zachować się podczas wizyty u lekarza; co to znaczy spiżarnia − jakie przetwory przygotowują ludzie na zimę.
  • Kto pracuje w przedszkolu? W drugim tygodniu dzieci dowiedzą się: jakie zadania wykonuje nauczyciel; jak wygląda nauczyciel; kto może być nauczycielem; co lubi nauczyciel z przedszkola; kto jeszcze pracuje w przedszkolu; czyim świętem jest Dzień Edukacji Narodowej oraz komu i jak składamy wtedy życzenia.
  • Co mogę robić jesienią? W trzecim tygodniu dzieci dowiedzą się: jakie zabawy są charakterystyczne dla jesieni; jakie cechy ma jesienna pogoda; jak należy ubierać się jesienią; jakie czynności sprzyjają zdrowiu; co to jest wiatr i jak go można wywołać; jak sprawdzić, z której strony wieje wiatr; jakie przedmioty unosi wiatr; czy rośliny lubią wiatr, jakie znaczenie ma wiatr; w jakie zabawy można się bawić z jesiennym wiatrem.
  • Jakie plany na jesień mają zwierzęta? W czwartym tygodniu dzieci dowiedzą się: jak wyglądają i jakie zwyczaje jesienią mają wybrane zwierzęta, m.in. wiewiórki, niedźwiedzie, ptaki, zające i jeże; które ptaki przylatują na zimę do Polski, a które odlatują z Polski do ciepłych krajów; jakie są głosy różnych ptaków; jakie są jesienne przysmaki wiewiórek, zajęcy, jeży i ptaków; jak jesienią zmieniają się futra wiewiórki i zająca; które zwierzęta zasypiają na zimę, a które nie zasypiają; jakie dźwięki i odgłosy można usłyszeć jesienią w lesie.

WRZESIEŃ 2022

  • Co słychać w przedszkolu? W pierwszym tygodniu dzieci dowiedzą się: jakie imiona noszą ich rówieśnicy; jak ich rówieśnicy spędzili wakacje; jakie zasady obowiązują w przedszkolu; jakie zabawki są w sali przedszkolnej; jak wyglądają ich znaczki rozpoznawcze; kto pracuje w przedszkolu; jakie pomieszczenia są w przedszkolu; jakie dźwięki można usłyszeć w przedszkolu; jak nazywają się wybrane części ciała człowieka; co to znaczy grupa przedszkolna; czym ludzie różnią się między sobą.
  • Jak być bezpiecznym? W drugim tygodniu dzieci dowiedzą się: dlaczego ważna jest znajomość swojego nazwiska i adresu zamieszkani; jakie zasady bezpieczeństwa obowiązują w domu, w drodze do przedszkola i w sali przedszkolnej; którędy i dokąd prowadzi w przedszkolu droga ewakuacyjna; jakie służby udzielają pomocy w razie wypadku; jak wyglądają pojazdy uprzywilejowane; jak w bezpieczny sposób należy przechodzić przez pasy; jak wezwać pomoc; w co jest wyposażona przedszkolna apteczka pierwszej pomocy i jak założyć opatrunek; na jakim świetle przechodzimy na pasach, a na jakim stoimy
  • Jakie są moje supermoce? W trzecim tygodniu dzieci dowiedzą się: co to są czyjeś mocne strony; jakie one same mają mocne strony, jak rozwijać swoje zainteresowania i talenty; dlaczego ruch jest ważny dla zdrowia; jakimi zmysłami poznajemy świat i jakie są ich nazwy; jak nazywają się podstawowe emocje; jak można wyrażać i jak można poznać emocje.
  • Co się zmienia jesienią? W czwartym tygodniu dzieci dowiedzą się: na co zwracać uwagę podczas jesiennego spaceru; jakie są oznaki jesieni w parku, w lesie, a jakie w sadzie i ogrodzie; jak wyglądają liście klonu i kasztanowca; które grzyby są jadalne, a które trujące; jak wyglądają i jak smakują wybrane owoce i warzyw