O nas
CO NAS CHARAKTERYZUJE?
- Zgrana i dopełniająca się kadra (kwalifikacje, predyspozycje, doświadczenie, motywacja do pracy z dziećmi).
- Zapewnienie Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej dzieciom (psycholog, logopeda, pedagog specjalny).
- Dbałość o zdrowe odżywianie i zachowanie dzieci przy stole - propagujemy zdrowy styl życia, właściwe nawyki żywieniowe, kulturę spożywania posiłków.
- Nasze tradycje i zwyczaje, które pielęgnujemy od lat - "Bal jesieni", "Świąteczne spotkania z rodzicami", "Dzień Babci i Dziadka", "Bal karnawałowy", "Powitanie wiosny - happening", "Święto rodziny - piknik rodzinny", wycieczki ogólnoprzedszkolne.
- Wyremontowany budynek, estetyczne, kolorowe wnętrze, dobrze wyposażony ogród, sala gimnastyczna.
UCZYMY DZIECI ZDROWEGO STYLU ŻYCIA POPRZEZ:
- zapoznawanie dzieci z właściwym i racjonalnym odżywianiem,
- przełamywanie niechęci do niektórych potraw i pokarmów,
- uwzględnianie zaleceń dietetycznych,
- samodzielne obsługiwanie się przy stole;
- podnoszenie poziomu aktywności ruchowej i przeciwdziałanie wadom postawy,
- prowadzenie zajęć ruchowych z zastosowaniem metod aktywizujących,
- konsultacje lekarza ortopedy,
- zajęcia dodatkowe z gimnastyki korekcyjnej,
- wyrabianie nawyków higieniczno - zdrowotnych,
- gry, zabawy ruchowe,
- przebywanie na świeżym powietrzu.
W przedszkolu spotykamy różnorodne zachowania dzieci, ponieważ każde z nich ma swoje własne temperamenty, sposób reagowania i rozwój emocjonalny.
- Ekspresja emocjonalna: dzieci w przedszkolu często wyrażają swoje emocje w sposób bezpośredni i intensywny. W związku z tym, nauczyciele starają się nauczyć dzieci sposobów radzenia sobie ze swoimi emocjami oraz rozpoznawania i okazywania empatii wobec innych.
- Interakcja społeczna: przedszkole jest miejscem, gdzie dzieci uczą się współdziałania i komunikacji z innymi. To idealne środowisko do rozwijania umiejętności społecznych, takich jak dzielenie się, czekanie na swoją kolej, rozwiązywanie konfliktów i współpraca.
- Samodzielność: nauczyciele stawiają na rozwijanie samodzielności u dzieci. Dzieci uczą się ubierać się, jeść, korzystać z toalety i wykonywać inne codzienne czynności samodzielnie, zgodnie z ich wiekiem i możliwościami rozwoju.
- Reguły i normy: w przedszkolu istnieje struktura i określone zasady, które pomagają dzieciom w orientacji i zdobywaniu umiejętności w zakresie samoorganizacji oraz przestrzegania zasad. Przedszkolaki uczą się, jak postępować w różnych sytuacjach, takich jak oczekiwanie na swoją kolej czy słuchanie nauczyciela.
- Energia i ruch: dzieci w przedszkolu mają dużą ilość energii do wyładowania i potrzebują regularnych okazji do zabawy i aktywności fizycznej. Nauczyciele starają się zapewnić odpowiednie miejsce do biegania, skakania i zabawy na świeżym powietrzu.
- Pamiętamy, że każde dziecko jest jednostką z własnymi potrzebami i temperamentem. Dzieci rozwijają się i uczą w różnym tempie, dlatego nauczyciele w przedszkolu odpowiednio reagują na różnorodne zachowania i potrzeby każdego dziecka.