Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Żółta

KWIECIEŃ 2024

  • TYDZIEŃ 1 – „CUDA I DZIWY” W tym tygodniu dzieci: poznają postać Mikołaja Kopernika oraz dawnych i obecnych sposobów prowadzenia obserwacji; poznają literę ł, Ł ; wyjaśnią pojęcie gwiazdozbiór;  poznają kulisty model ziemi – globus; wezmą udział w zabawie badawczej Jak powstaje dzień i noc; obejrzą książki związane z kosmosem; wysłuchają i nauczą się piosenki Kosmiczne wirowanie; nazwą kolejne planety Układu Słonecznego; odkryją zapis cyfrowy liczby 9; wysłuchają ciekawostek na temat Księżyca.
  • TYDZIEŃ 2 – „MAMY RÓŻNE CHARAKTERY” W tym tygodniu dzieci: poznają literę u, U; poznają odejmowanie jako ubywanie elementów; poznają graficzny znak odejmowania; utrwalą poznane dotąd litery; dowiedzą się, czym są emocje; poznają podstawowe emocje; dowiedzą się, kim jest bohater pozytywny, a kim – bohater negatywny; zapoznają się ze sposobami kontroli emocji; poznają pojęcia: dobry uczynek, kłamstwo; utrwalą pojęcia: proszę, przepraszam, dziękuję.
  • TYDZIEŃ 3 – „MALI STRAŻNICY PRZYRODY” W tym tygodniu dzieci: porównają wygląd drzew iglastych i liściastych; poznają literę f, F;  podadzą skojarzenia do słowa las ; omówią części drzewa; dowiedzą się, gdzie jest powietrze i jak oczyścić wodę podczas zabaw; rozpoznają, czym zanieczyszczamy powietrze; wypowiedzą się, jak zachować się w lesie; poznają pojęcie recykling; posprzątają plac przedszkolny; wyjaśnią, dlaczego trzeba chronić kwiaty; zorganizują „Dzień Ziemi”.
  • TYDZIEŃ 4 – „MIESZKAM W POLSCE” W tym tygodniu dzieci: będą uczestniczyć w zabawach konstrukcyjnych  w małych zespołach; rozpoznają na ilustracjach i widokówkach swoją miejscowość; poznają literę h, H; wymyślą nowe nazwy ulic pochodzące od nazw owoców; porównają wygląd domów dawniej i dziś; wyjaśnią pochodzenie nazwy stolicy Polski; wykonają herb warszawskiej Syrenki; omówią położenie geograficzne Polski i jej symbole narodowe; wysłuchają nagrania hymnu państwowego w pozycji na baczność; ułożą kompozycje z figur geometrycznych − stworzą kolekcje i nadadzą im nazwy.

LUTY 2024

  • TYDZIEŃ 1 NASZE ZMYSŁY W tym tygodniu dzieci: poznają literę b; poćwiczą narządy zmysłów (słuch, węch, dotyk, smak, wzrok);  wykonają ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne; rozwiążą zagadki o częściach ciała; dokonają analizy głoskowej wyrazów; podadzą przykłady, w jaki sposób unikać hałasu w sali przedszkolnej; będą tworzyć liczbę mnogą, zdrobnienia od podanych wyrazów; wykonają pracę plastyczną „Zmysły”.
  • TYDZIEŃ 2 –  KIM BĘDĘ W PRZYSZŁOŚCI ? W tym tygodniu dzieci: poznają literę g, G; określą, na czym polega praca przedstawicieli wybranych zawodów; wskażą rekwizyty potrzebne do wykonywania danego zawodu; nauczą się piosenki Wymarzony zawód; rozwiążą zagadki dotyczące zawodów; stworzą żeńskie odpowiedniki zawodów męskich; poznają właściwości magnesu; wymienią narzędzia potrzebne ogrodnikowi do pracy; poznają etapy powstawania chleba; poznają cyfrę 8; określą relacje zachodzące między liczbami, wpisując między nie odpowiedni znak matematyczny: − <, >lub = ; rozwiążą rebusy fonetyczne.
  • TYDZIEŃ 3 – ZABAWY NA ŚNIEGU W tym tygodniu dzieci: poznają literę w, W; rozwiążą i ułożą zagadki o tematyce zimowej; wypowiedzą się na temat przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie zimowych zabaw; poznają różne rodzaje termometrów; poznają różne dyscypliny sportowe; nauczą się na pamięć wiersza Ewy Stadtmüller Bałwankowo; rozwiążą i ułożą zadania tekstowe; wykonają pracę plastyczną „Kolorowe rękawice”
  • TYDZIEŃ 4 – RÓŻNE RODZAJE PARKÓW W tym tygodniu dzieci: stworzą nazwy dla parku, w którym można spotkać dinozaury; porozmawiają o parku jurajskim i o dinozaurach; zbudują makiety parków z klocków; nauczą się piosenki „Mały podróżnik”; odbędą wirtualną wycieczkę po parkach wodnych - z wykorzystaniem Internetu; wykonają łódeczkę metodą origami; dowiedzą się, jak stworzyć ciecz nienewtonowską; poznają zasady zwiedzania parków narodowych; stworzą własne logo parku.      

GRUDZIEŃ 2023

  • TYDZIEŃ 1 – URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE
  •  W tym tygodniu dzieci: porównają różne aparaty telefoniczne; dowiedzą się, w jaki sposób prowadzić kulturalną rozmowę przez telefon; wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Lukrecja; poznają literę l, L; wysłuchają  i nauczą się piosenki Czarodziejski prąd; wysłuchają wiersza Włodzimierza Scisłowskiego Żarówka; dowiedzą się, jak powstaje energia; utrwalą poznane litery; dowiedzą się, jak wyglądały urządzenia dawniej, a jak wyglądają dziś; spotkają się z Mikołajem; wykonają pracę plastyczną Mikołaj.
  • TYDZIEŃ 2 – NADCHODZI ZIMA
  • W tym tygodniu dzieci: wykonają gazetkę na temat zimy; wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Pierwszy śnieg i czerwone noski”; poznają literę y, Y.
  • TYDZIEŃ 3 – ŚWIĘTA, ŚWIĘTA
  • W tym tygodniu dzieci: poznają tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia; poznają wygląd gałązek różnych drzew iglastych; wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Wspomnienia prababci Pelagii; wysłuchają wiersza Tadeusza Chudego Idą święta; wysłuchają i nauczą się piosenki Chochlik świąteczny; wykonają bombkę z kryształków soli; nauczą się na pamięć wiersza Barbry Lewandowskiej „Zanim przyjdzie Gwiazdka”;  poznają cyfrę 6; wykonają kartę na życzenia świąteczne; zaprezentują występ jasełkowy dla przedszkola, swoich rodziców.
  • TYDZIEŃ 4 – W ŚWIECIE ZABAWEK
  • W tym tygodniu dzieci: wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Noworoczne postanowienie”;  wspólnie z N. odszukają, za pomocą przeglądarki internetowej, obrazki, zdjęcia i filmy o zabawkach z przeszłości; wezmą udział w dyskusji na temat: Skąd się bierze bałagan w moim pokoju?; wysłuchają i nauczą się piosenki „Moje zabawki”; wezmą udział w zabawie dramowej; zaprojektują zabawki, którymi będą się bawiły dzieci w przyszłości; poznają zabawki dzieci z całego świata.

LISTOPAD 2023

  • Jesienne nastroje - dzieci: utrwalą kolory, nazwy i wygląd figur geometrycznych; poznają literę i, I; poznają cykl krążenia wody w przyrodzie; będą brać udział w zabawach matematycznych; nauczą się piosenek, wierszy o tematyce jesiennej; będą ćwiczyć analizę i syntezę słuchową; wykonają prace plastyczne; dowiedzą się, czym jest Narodowe Święto Niepodległości i kiedy je obchodzimy; poznają części wspólne zbiorów; zapoznają się z funkcją powtórzeń w kodowaniu.
  • W świecie teatru - dzieci: poznają literę t, T;  zorganizują kącik teatralny; zainscenizują baśń; wykonają teatrzyk cieni; nauczą się wyraziście wypowiadać zdania; wykonają kukiełki do kącika teatralnego; poznają liczbę 4; rozwiążą zagadki słowne; będą rozwijać umiejętność przełożenia podanych prawidłowości z jednej sytuacji w inną.
  •  Znamy te baśnie - dzieci: poznają literę d, D; wysłuchają treść baśni czytanych przez nauczyciela/zaprezentują ruchem bohaterów baśni; zilustrują rymowankę; dowiedzą się, jak powstaje książka/wykonają książeczki z ilustracjami; naprawią zniszczone książki w biblioteczce grupowej; poznają prostokąt/będą rozpoznawać poznane już figury na obrazkach; ułożą historyjkę obrazkową.
  • Tutaj rosły paprocie - dzieci: poznają literę k, K oraz utrwalą poznane litery; ulepią figurki dinozaurów z plasteliny; dowiedzą się, jak powstaje węgiel i jakie produkty z niego powstają; poznają właściwości fizyczne minerałów: soli kuchennej i węgla kamiennego; poznają prawdopodobne przyczyny wyginięcia dinozaurów; poznają liczbę 5; wykonają karty matematyczne; będą kodować za pomocą funkcji warunku.
  • WYDARZENIA: 6 listopada - warsztaty z długopisem 3D; 10 listopada - akcja "Przedszkole do hymnu" .

PAŹDZIERNIK 2023

  • „Co robią zwierzęta jesienią?” W tym tygodniu dzieci: wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Przyjaciele z Choinowego Lasu; poznają literę o, O; poznają podział głosek na samogłoski i spółgłoski (6-latki); wysłuchają i nauczą się piosenki Jesienna zagadka; dokonają obserwacji, wyciągną wnioski; dowiedzą się, jakie pokarmy spożywane są przez wybrane zwierzęta leśne; dokonają analizy i syntezy słuchowej nazw wybranych zwierząt; wykonają pracę plastyczną „Fantastyczny jeż”; poznają cyfry: 1, 2; ułożą zagadki o zwierzętach; wyodrębnią zdania w wypowiedziach i słowa w zdania; będą ćwiczyć koncentrację i pamięć, między innymi na podstawie rozwijanych umiejętności budowania wypowiedzi ustnej.
  • „Jesień w sadzie” W tym tygodniu dzieci: wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Owocowe smakołyki; poznają literę a, A; wysłuchają i nauczą się piosenki Figle owoców; ułożą zdjęcia według określonego rytmu; wykonają eksperyment kulinarny – kompot; wykonają zadania w skupieniu, działając zgodnie z ustalonymi zasadami; wykonają pracę plastyczną Kosz z owocami techniką wydzieranki; poznają cechy kwadratu; nauczą się budować plan działania (strategię), aby osiągnąć cel.
  • „Jesień na działce” W tym tygodniu dzieci: wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Kolega z Afryki; poznają literę e, E; wspólnie wykonają kukiełki z warzyw do kącika przyrody; wykonają eksperyment kulinarny – sałatkę; wysłuchają i nauczą się piosenki Dbam o zdrowie; ułożą obrazki w odpowiedniej kolejności;  odkryją zapis cyfrowy liczby 3; będą nazywać kierunki: prawo, lewo, góra, dół, oraz układać zapis ruchu za pomocą bloczków; poznają sposób tworzenia stempli z warzyw; wykonają pracę plastyczną „Dynia”.
  • „Dbamy o zdrowie” W tym tygodniu dzieci: wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Sport to zdrowie!; poznają literę m, M; wysłuchają i nauczą się piosenki Dbam o zdrowie; zapoznają się z Piramidą zdrowego żywienia; poznają charakterystyczne cechy trójkąta; dokonają obserwacji, wyciągną wnioski wykonają pracę plastyczną Myjemy zęby; wykonają ruchy zgodnie z rytmem melodii, sprawnie manipulując rekwizytem; określą kolejność wykonywanych czynności – co należy wykonać najpierw, a co potem.
  • WYDARZENIA: 13.10  – wycieczka do kina Manufaktura –  „PSI PATROL”; wyjazd ok 9.10; planowany powrót ok 12.00; 16.10  – BAL JESIENI; 19.10  – koncert w przedszkolu; 20.10 – zdjęcia, kalendarze FOTO GAMA, dla chętnych; 30.10  – pokaz iluzji, widowisko na sali gimnastycznej.

WRZESIEŃ 2023