Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Niebieska

KWIECIEŃ 2024

  • CUDA I DZIWY”- zapoznanie z Układem Słonecznym, rozwijanie wrażliwości muzycznej i umiejętności starannego wykonywania zadań, odtwarzanie i tworzenie własnych układów przedmiotów, rozwijanie aktywności badawczej, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie umiejętności liczenia, rozpoznawanie, nazywanie poznanych liter, poznajemy literę ł, Ł w toku zabaw.
  • „MALI STRAŻNICY PRZYRODY”- rozwijanie aktywności badawczej, pobudzanie aktywności muzycznej i rozwijanie wiary we własne siły, wykonywanie ćwiczeń słuchowych i artykulacyjnych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, rozwijanie u dzieci poczucia troski o środowisko przyrodnicze, poznajemy literę f, F w toku zabaw.
  • „EKOLOGIA- CZYLI CO?”- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, rozbudzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań i dostarczanie radości odkrywania, poznawania i poszanowanie najbliższego otoczenia przyrodniczego, rozwijanie poczucia odpowiedzialności (troski) za jakość życia na Ziemi, poznawanie idei obchodów Światowego Dnia Ziemi (22 kwietnia).
  • „MIESZKAM W POLSCE”- przypomnienie i utrwalenie polskich symboli narodowych, kształtowanie postawy patriotycznej oraz szacunku do w/w symboli, rozbudzanie dumy z bycia Polakiem, poszerzanie wiedzy o polskich legendach, opanowanie tekstu i melodii piosenki, poznajemy literę h, H w toku zabaw.
LUTY 2024
  • „NASZE ZMYSŁY”- poznawanie przedmiotów przez świadome wykorzystanie zmysłów, określanie poprzez dotyk cechy przedmiotów, rozpoznawanie podstawowych smaków, zapoznanie  z narządami zmysłów, rozwijanie aktywności fizycznej i badawczej, rozwijanie myślenie logicznego i spostrzegawczości, poznajemy literę b, B w toku zabaw.
  • „POZNAJEMY RÓŻNE ZAWODY”- zapoznanie z niektórymi zawodami oraz ich specyfiką, rozwijanie oraz kształtowanie mowy poprzez swobodne wypowiedzi na zaproponowany temat, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, rozwijanie ekspresji ruchowej przy muzyce, podawanie nazw zawodów wykonywanych przez osoby w najbliższym otoczeniu dziecka, poznajemy literę g, G w toku zabaw, odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 8.
  • „ZABAWY NA ŚNIEGU”- poznanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych, kształtowanie percepcji wzrokowej i logicznego myślenia w trakcie układania obrazków w odpowiedniej kolejności, rozwijanie wrażliwości muzycznej, zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu zimą, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu, dostrzeganie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu w czasie zabaw zimowych, poznawanie zimowych dyscyplin sportowych, posługiwanie się nazwami zimowego sprzętu sportowego: sanki, narty, łyżwy, poznajemy literę w, W w toku zabaw.
  • „RÓŻNE RODZAJE PARKÓW”- zapoznanie z parkami różnego rodzaju: jurajski, wodny, narodowy, rozrywki, miniatur,  wirtualna wycieczka po parkach wodnych, zapoznanie z zasadami zwiedzania parków narodowych, rozwijanie pomysłowości  i sprawności konstrukcyjnych poprzez stworzenie makiety parków  z różnego rodzaju klocków, rozwijanie kreatywności oraz doskonalenie sprawności manualnych.

STYCZEŃ 2024

  • Mijają dni, miesiące. W tym tygodniu dzieci:  wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej „Prawdziwy skarb”; poznają literę r, R; dowiedzą się, że dni tygodnia, miesiące i pory roku powtarzają się cyklicznie; będą nazywać zegary – dawne i współczesne; usprawnią narządy mowy podczas ćwiczeń artykulacyjnych; wysłuchają i nauczą się piosenki Płynie czas; poznają cyfrę 7; rozwiążą zagadki o miesiącach; wykonają pracę plastyczną Dzień i Noc.
  • W karnawale. W tym tygodniu dzieci:  wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej Bal karnawałowy i dziwne jajo; poznają literę s, S; wysłuchają i nauczą się piosenki Zaplątani w serpentyny; rozwiążą i ułożą zagadki o przebraniach na bal karnawałowy; poznają dodawanie jako przybywanie elementów; wzbogacą swoją wiedzę o tradycjach związanych z karnawałem; wykonają maskę na bal karnawałowy; rozwiną umiejętności językowe
  • Odwiedzili nas babcia i dziadek. W tym tygodniu dzieci: wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej „Wyjątkowe prezenty”; poznają literę n, N; poszukają określeń przymiotnikowych opisujących wygląd i cechy charakteru babci i dziadka; wysłuchają i nauczą się piosenek dla babci i dziadka; dobiorą w pary małą literę i wielką literę tego samego rodzaju; poznają znaczenie drzewa genealogicznego; wypowiedzą się na temat czasu spędzanego z dziadkami; będą dodawać i porównywać liczby w zakresie 7; przygotują prezenty, laurki dla babci i dziadka
  • Mass media. W tym tygodniu dzieci: wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej „Bajka o Szymonie”; będą dyskutować na temat internetu − powiedzą, do czego jest potrzebny internet i czy jest bezpieczny − określą, do czego służą radio, telewizja, gazeta; wysłuchają i nauczą się piosenki Świat się zmienia; stworzą grafikę do własnej gry komputerowej i ulepią z plasteliny głównego bohatera gry; omówią wygląd i części składowe gazet; będą ćwiczyć orientację w przestrzeni; wykorzystają gazety do zabaw matematycznych; wykonają pracę plastyczną Odznaka strażnika bezpieczeństwa; dokonają ewaluacji działań realizowanych w bieżącym tygodniu

GRUDZIEŃ 2023

  • „URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE”- poznanie różnych sposobów otrzymywania energii, zwracanie uwagi na znaczenie prądu w gospodarstwie domowym, zapoznanie ze złymi przewodnikami ciepła i dobrymi przewodnikami ciepła, rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnorodnych materiałów w pracach plastycznych, rozwijanie wrażliwości muzycznej, porównywanie liczebności zbiorów, stosowanie określeń: mniej, więcej, tyle samo (<, >, = ),doskonalenie sprawności fizycznej, poznajemy literę l, L w toku zabaw.
  • „NADCHODZI ZIMA”- poznanie oznak zimy , umiejętność dostrzegania i nazywania oznak zimy, dostrzeganie potrzeb innych osób podczas zabaw zimowych, przybliżenie właściwości śniegu i lodu, zwrócenie uwagi na cykliczność pór roku,  tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych, kształtowanie umiejętności odróżniania fałszu od prawdy, poznajemy literę y, Y w toku zabaw.
  • „ŚWIĘTA ŚWIĘTA…" przybliżanie świątecznych tradycji i zwyczajów- budzenie nastroju radosnego oczekiwania na nadchodzące Święta Bożego Narodzenia, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną w czasie Świąt, rozwijanie mowy- zachęcanie do wypowiadania się na temat zwyczajów świątecznych związanych z Wigilią, odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 6.
  • „W ŚWIECIE ZABAWEK”- rozwijanie mowy, poznanie zabawek dzieci z innych krajów, rozwijanie umiejętności układania klocków w rzędach i szeregach, ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie aktywności badawczej i sprawności manualnej.

LISTOPAD 2023

  • Jesienne nastroje - w pierwszym tygodniu dzieci: utrwalą kolory, nazwy i wygląd figur geometrycznych; wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Sposób na nudę; poznają literę i, I; wysłuchają i nauczą się piosenki Taniec w deszczu − wykonają doświadczenia pozwalające sprawdzić, które przedmioty toną w wodzie, a które utrzymują się na jej powierzchni; poznają cykl krążenia wody w przyrodzie; będą brać udział w zabawach matematycznych; rozwiążą zagadki słowne; wykonają pracę plastyczną (dynia), poznają części wspólne zbiorów.
  • W świecie teatru - w drugim tygodniu dzieci: wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Marzenia senne; poznają literę t, T; wysłuchają i nauczą się piosenki Za kurtyną; rozwiążą zagadki słowne; zorganizują kącik teatralny; zainscenizują baśń, nauczą się wyraziście wypowiadać zdania; wykonają maskę teatralną (5-latki); poznają liczbę 4; dowiedzą się, czym jest Narodowe Święto Niepodległości i kiedy je obchodzimy – zaśpiewają Hymn Narodowy; wykonają pracę plastyczną godło Polski.
  • Znamy baśnie - w trzecim tygodniu dzieci: wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Baba-Jaga na basenie; poznają literę d, D; wysłuchają i nauczą się piosenki Magiczne kartki; zilustrują rymowankę; dowiedzą się, jak powstaje książka; zaprezentują ruchem bohaterów baśni; wykonają książeczki z ilustracjami; naprawią zniszczone książki; będą rozpoznawać poznane już figury na obrazkach; poznają prostokąt; ułożą historyjkę obrazkową; wykonają pracę plastyczną Roszpunka; będą uczestniczyć w zajęciach z kodowania.
  • Tutaj rosły paprocie - w czwartym tygodniu dzieci: wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Tymek na tropie dinozaurów; poznają literę k, K; wysłuchają i nauczą się piosenki Świat dinozaurów; ulepią figurki dinozaurów z plasteliny; dowiedzą się, jak powstaje węgiel; poznają właściwości fizyczne minerałów: soli kuchennej i węgla kamiennego; dowiedzą się, jakie produkty pochodzą z węgla; poznają prawdopodobne przyczyny wyginięcia dinozaurów; poznają liczbę 5; wykonają karty matematyczne − utrwalą poznane litery; wykonają pracę plastyczną Kolorowy dinozaur; będą kodować za pomocą funkcji warunku.

PAŹDZIERNIK 2023

  • Co robią zwierzęta jesienią?”  - zapoznanie ze sposobami przygotowania się zwierząt do zimy, rozwijanie mowy i narządów artykulacyjnych, zwrócenie uwagi na pokarmy spożywane przez zwierzęta, rozwijanie aktywności badawczej, rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie sprawności manualnej, koncentracji i pamięci, odkrywanie zapisu cyfrowego liczb 1,2
  • „Jesień w sadzie” - zapoznanie z nazwami drzew owocowych, rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku; - nauczymy się posługiwać określeniami dotyczącymi owoców, np. słodkie, kwaśne, twarde, soczyste, wyrażenie własnych obserwacji w ekspresji plastycznej, poznawanie cech kwadratu, rozwijanie myślenia logicznego i przyczynowo- skutkowego, budzenie zainteresowania literami, poznajemy literę o,O w toku zabaw
  • „Jesień na działce” - rozpoznawanie i nazywanie warzyw, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, poznawanie sposobów przygotowania warzyw na zimę, rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie sprawności fizycznej, określanie położenia przedmiotów w odniesieniu do własnej osoby, odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3
  • „Dbamy o zdrowie” - uświadomienie dzieciom, jakie znaczenie dla każdego człowieka ma zdrowie, dowiemy się, co to znaczy zdrowy styl życia i jak się odżywiać aby nie chorować, zapoznanie z wyglądem i charakterystycznymi cechami trójkąta, rozwijanie umiejętności plastycznych, rozwijanie mowy, ćwiczenie pamięci długotrwałej, poznajemy literę m, M w toku zabaw.

Wrzesień 2023

  • Witajcie w przedszkolu - w pierwszym tygodniu dzieci: wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Powrót do przedszkola; wysłuchają i nauczą się piosenki Witamy przedszkole; odczytają globalnie wyrazy; dowiedzą się, jakie zasady obowiązują w przedszkolu; stworzą kodeks grupowy; rozwiną umiejętności różnicowania, porównywania i określania wielkości przedmiotów; wykonają pracę plastyczną Moje przedszkole; wyszukają rytmy w budynku przedszkola i poza nim
  • Droga do przedszkola - w drugim tygodniu dzieci: wysłuchają opowiadania Barbary Sz. Michalina i bezpieczeństwo na drodze; poznają zasady bezpiecznego poruszania się w ruchu ulicznym; rozróżnią prawidłowe i nieprawidłowe zachowania w ruchu ulicznym; nauczą się prawidłowo przechodzić przez ulicę; wyróżnią głoski w nagłosie; wysłuchają i nauczą się piosenki Droga do przedszkola; poznają i wymienią nazwy samochodów specjalistycznych; utrwalą numery alarmowe; poznają figurę geometryczną – koło; wykonają pracę plastyczną Znaki na drodze; utrwalą umiejętność orientacji w schemacie własnego ciała oraz kodowania kierunków za pomocą kolorów
  • To były wakacje  - w trzecim tygodniu dzieci: rozpoznają zdjęcia, których nazwy rozpoczynają się taką samą głoską; wysłuchają opowiadania Hanny Zdzitowieckiej Muszka w bursztynie; poznają właściwości bursztynu; narysują rośliny, zwierzęta lub przedmioty, których nazwy rozpoczynają się tymi samymi głoskami; wysłuchają i nauczą się piosenki Wspomnienia z wakacji; poznają różne regiony Polski; wskażą na mapie Polski wybrane miejsca; rozwiążą rebusy obrazkowe; nauczą się tworzyć liczbę mnogą; wykonają pracę plastyczną Wędrujemy po naszym kraju; utrwalą umiejętność klasyfikowania przedmiotów według podanych cech
  • Nadeszła jesień - w czwartym tygodniu dzieci: wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej O dwóch dębach, co w parku rosły; dowiedzą się, jak poprawnie wymawiać głoski b, p; wysłuchają i nauczą się piosenki Jesienna moda; będą obserwować rośliny i zwierzęta w ich naturalnym otoczeniu; posegregują liście w zależności od gatunków drzew, z jakich pochodzą; podzielą słowa na sylaby, będą różnicować głoski w nagłosie; ułożą schematy nazw wybranych obrazków; liczą w zakresie swoich możliwości; wykonają pracę plastyczną Grzyby.