Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pomarańczowa

STYCZEŃ 2022

  • Kształtowanie świadomości na temat trudnych warunków bytowania zwierząt zimą - zbieranie pożywienia do karmnika, nazywanie ptaków odwiedzających nasz karmnik; pomaganie zwierzętom poprzez dokarmianie zwierząt w schronisku, ptaków zimą
  • Zimo baw się z nami - zainteresowanie zabawami i sportami zimowymi, zwrócenie uwagi na stosowne dobieranie garderoby (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu)
  • Kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków – oglądanie zdjęć przedstawiających rodzinę, rozmowy z dziećmi jaka jest babcia i dziadek (tworzenie opisów); wspólne wykonanie prac plastycznych, nauka wierszy, piosenek, tańców
  • Mijają dni, miesiące, lata - kultywowanie zwyczaju powitania Nowego Roku, zachęcanie do składania życzeń, dostrzeganie różnic między wyglądem dziecka i osoby dorosłej, dostrzeganie rytmiczności występującej w przyrodzie, utrwalanie wiedzy na temat swojego wieku

GRUDZIEŃ 2022

  • Czy smoki to dinozaury?. Zabawy muzyczno – ruchowe „Pełne wagoniki, puste wagoniki”, „Posłuszne gazety”, „Gonisz dinozaura”, zabawy dydaktyczne „W takim samym kolorze” oraz „Jakie są dinozaury”, słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej „O czym szeptały iskierki”, B. Lewandowska „Co wyprawia Bazyliszek” oraz J. Papuzińskiej „Jak nasza mama hodowała potwora”, rozwiązywanie zagadek na temat dinozaurów, ćwiczenia mięsni, warg i szczęk pod hasłem „W jakim nastroju jest dinozaur?”, ćwiczenia matematyczne „Wagoniki z węglem”, „Liczymy do 5”, wskazywanie różnic i podobieństw pomiędzy obrazkami.
  • To już prawie zima. Zabawa dydaktyczna „Zimowa pogoda” naśladowanie ruchów z tekstu wierszyka, zabawy ruchowe „Bałwanek do bałwanka”, „Płatki śniegu”, „Uczucia bałwanka”, słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej „Gawronek poznaje zimę”, zabawy ruchowo- kreatywne z chustą animacyjną, słuchanie       i nauka wiersza B. Formy „Zimowe wskazówki”, zabawy ze śpiewem „Stary niedzwiedz”, opowieść ruchowa „W ogrodzie przedszkolnym”, tańce i zabawy przy piosence „Pani zima”, ćwiczenia w szeregowaniu przedmiotów, zabawy rozwijające umiejętność określania długości, ćwiczenia liczbowe w formie opowieści matematycznej „ Nasza rodzina bałwanków”
  • Święta tuż tuż. Zabawy muzyczno – ruchowo – sprawnościowe „Przyjdz, uciekaj”, „Zimowy spacer”, „Idz stój”, słuchanie wiersza T. Kubiaka „Wesoła choinka”, zabawy dydaktyczne „ Śnieżynki”, „Łańcuch choinkowy”, zabawy i tańce z pokazywaniem do piosenki „Choinka”, „Telegram do Mikołaja”, „Świeć gwiazdeczko”, ćwiczenia plastyczno – techniczno – konstrukcyjne „Gwiazdki”, zabawy z wykorzystaniem rymowanki „Na choince”, „Łańcuszek” - sklejanie pasków papieru, oglądanie par obrazków; określanie co było wcześniej a co później, ćwiczenia i zabawy matematyczne; liczenie bombek na gałązkach, pokazywanie ich liczby na palcach.

LISTOPAD 2022 

  • Bawimy się, gdy pada deszcz - umuzykalnianie dzieci poprzez tańce i pląsy przy skocznej muzyce (Klanza); obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie, przyglądanie się chmurom, określanie czy może z nich padać deszcz; rozróżnianie mżawki od ulewy; nauka wiersza „Deszczyk pada” (deszczyk pada, deszczyk pada, parasolka się rozkłada, chmurki małe się spotkały i cichutko rozmawiały, deszczyk pada mały, duży, a kropelki są w kałuży).
  • Dbamy o zdrowie – wdrażanie do dbania o higienę osobistą poprzez codzienne rozmowy, historyjki obrazkowe, zabawy ruchowo – naśladowcze Szczotkujemy zęby Lustro Myjemy się; codzienne mycie – mycie rąk zwłaszcza po pobycie w toalecie, przed posiłkami oraz zabawie na świeżym powietrzu.
  • Domowi ulubieńcy - poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu; karmienie ich, wizyty u weterynarza, zapewnienie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenie na spacer − nazywanie dorosłych i młodych zwierząt.
  • Urządzenia w moim domu – poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego (żelazko, odkurzacz, pralka), zapoznanie z wierszem Juliana Tuwima Pstryk oraz opowiadaniem M. Kownackiej o Dziadołach z kurzu, co siedzą pod komodą i trzęsą burą brodą; rozwiązywanie zagadek słuchowych Co wydaje takie dźwięki?; zabawy rozwijające umiejętności matematyczne Więcej czy mniej, podłużne czy okrągłe.
Październik 2022
  • Jesień w sadzie - oglądanie owoców i warzyw przyniesionych przez dzieci, próba ich charakterystyki, zabawy ruchowo – rytmiczne oraz orientacyjno - porządkowe „Spacer z jabłkiem”, „Rozsypane owoce”, „ Niesiemy jabłka”, „Pociąg z owocami”, zabawy dydaktyczne „Czarodziejski worek”, „Gdzie schowało się jabłko”, „Do koszyka, w koszyku”, rozmowy grupowe i indywidualne na temat jedzenia owoców i warzyw, słuchanie wiersza „Smaczne owoce”, ćwiczenia narządów artykulacyjnych „Gimnastyka z wykorzystaniem owoców i warzyw”, zabawy tematyczne).
  • Lubimy warzywa - słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „W jesiennym ogrodzie”, rozmowy na temat właściwości warzyw i ich zastosowania w codziennej diecie, nazywanie warzyw, określanie ich wyglądu, zabawy orientacyjno – porządkowe „ Sałatka jarzynowa”, „Pasujące warzywa”, zabawy ruchowo – warzywne przy piosence „Warzywa”, rozwiązywanie zagadek dotykowych „Co to za warzywo”, zabawy tematyczne „Sklep owocowo – warzywny”).
  • Jaki jestem – części mojego ciała - zabawy orientacyjno – porządkowe „Dotknij...”, „ Co już potrafię”, „Czy znasz swoje...”, ćwiczenia spostrzegawczości i orientacji wzrokowo – ruchowej „Odszukaj”, „Co widzisz”, zabawy rozwijające umiejętność wypowiadania się na temat swoich upodobań „Ja lubię”, „A ty...”, zabawy ruchowo – sprawnościowe przy piosence „Jestem samodzielny”, zabawy rozwijające umiejętność uważnego słuchania i dostrzegania charakterystycznych cech w wyglądzie własnym i wyglądzie drugiego człowieka „O kim mówię”, ćwiczenia warg i języka, zabawy konstrukcyjno – manipulacyjne – budowanie dowolnych konstrukcji z wybranych klocków)
  • Moje zmysły - zabawy dydaktyczne rozwijające zmysły „Nasze ciała”, „ Usiądź lub wstań”, ćwiczenia narządów mowy – zabawy ze słomkami i kartkami papieru, zabawy orientacyjno – porządkowe „Tańcząca rodzinka”, „Wielkoludy i krasnale”, zabawy matematyczne „Czarodziejskie pudełko”, zabawy ruchowo – muzyczne przy piosence „Nasze zmysły” , składanie w całość pociętych kawałków obrazków, łaczenie kropek, kolorowanie wybranych obrazków).
Wrzesień 2022
  • Zapewnienie dzieciom warunków i atmosfery sprzyjającej adaptacji: organizowanie zabaw integracyjnych służących przypomnieniu, poznaniu imion dzieci nowo przybyłych, przekazywanie informacji o sobie - zdobywanie wiedzy o innych; rozbudzanie poczucia przynależności do nowego miejsca, wyznaczanie indywidualnych miejsc (półka w szatni, skrzynka i segregator w sali, wizytówka, znaczek); zaznajomienie dzieci z nowym rozkładem pomieszczeń przedszkolnych.
  • Ustalenie i spisanie zasad postępowania obowiązujących w grupie oraz zasad bezpieczeństwa: zabawy w klasie, w ogrodzie przedszkolnym, na sali gimnastycznej, podczas spacerów; zwrócenie uwagi na przybory, przyrządy, możliwości korzystania z nich.
  • Witamy jesień - przywitanie nowej pory roku poprzez śpiew, ekspresję plastyczną i muzyczną, dostarczanie ciekawostek poprzez zagadki.
  • Obserwujemy jesień w sadzie: rozpoznawanie i nazywanie drzew owocowych i ich owoców; określanie cech owoców poznanych wzrokiem, dotykiem, węchem; gromadzenie w kąciku przyrody owoców przyniesionych przez dzieci.