Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pomarańczowa

KWIECIEŃ 2024

  • Tydzień 1 Chciałbym zostać sportowcem: zakładanie ubrań, butów; wskazywanie części ciała i ich nazywanie; zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach; porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi; wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami; obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.
  • Tydzień 2 Chciałbym być kosmonautą: przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach; nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy; powtarzanie krótkich rymowanek; sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki; rytmiczne poruszanie się przy muzyce; naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt; tworzenie galerii prac plastycznych dzieci; uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
  • Tydzień 3 Dbamy o Ziemię: udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie; podejmowanie prób wspólnych zabaw; dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi; słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego; wypowiadanie się prostymi zdaniami; obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.

 

Tydzień 4 Jestem Polakiem i Europejczykiem

  • zakładanie ubrań, butów,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • odpowiadanie na pytania,
  • określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś).
  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
  • słuchanie legend, opowiadań o Polsce lub związanych ze swoją miejscowością,
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,

MARZEC 2024

Tydzień 1 Bawimy się w teatr

  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach
  • doświadczanie na konkretnych przykładach (sytuacje dnia codziennego, zachowania bohaterów literackich) wybranych wartości moralnych, np. dobra, odwagi,
  • reagowanie na humor zawarty w utworze literackim lub w danej sytuacji,
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,

Tydzień 2 Wiosna idzie przez świat

  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt,
  • sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia.
  • słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich,
  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich,
  • maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku,
  • powtarzanie krótkich rymowanek.
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np.: topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy),

Tydzień 3 i 4 Wielkanoc

  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi,
  • dzielenie się swoimi przeżyciami
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.

LUTY 2024

  • Tydzień 1 Jesteśmy samodzielni w kuchni: korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku; spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem; rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, klejenie; rytmiczne poruszanie się przy muzyce; słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • Tydzień 2 Zimowe mistrzostwa sportowe; układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych; rozumienie sposobów przystosowania zwierząt i roślin do środowiska, w których występują; składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru; obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie; uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych; przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach; wypowiadanie się prostymi zdaniami.
  • Tydzień 3 Baśniowy świat; liczenie palców, przedmiotów itp.; nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy; doświadczanie na konkretnych przykładach (sytuacje dnia codziennego, zachowania bohaterów literackich) wybranych wartości moralnych, np. dobra, odwagi; reagowanie na humor zawarty w utworze literackim lub w danej sytuacji; rytmiczne poruszanie się przy muzyce; naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt.
  • Tydzień 4  Chciałbym być matematykiem: spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem; udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie; sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia; podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci; używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki; zauważanie rytmów, np. w ułożonej mozaice geometrycznej, w klockach itp.

STYCZEŃ 2024

  • Tydzień 1 Co można robić zimą?: różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich; rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, klejenie; rytmiczne poruszanie się przy muzyce; słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • Tydzień 2 Zwierzęta są głodne: układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych; rozumienie sposobów przystosowania zwierząt i roślin do środowiska, w których występują; odpowiadanie na pytania; obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie; uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych
  • Tydzień 3 Zimo baw się z nami: nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy; liczenie palców, przedmiotów itp.; uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek; ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
  • Tydzień 4  Babcia i dziadek: nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek; spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem; uważne słuchanie rozmówcy; maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku; recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy.

GRUDZIEŃ 2023

  • Tydzień 1 Czy smoki to dinozaury?
  • uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek.
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych.
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie
  • Tydzień 2 To już zima
  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
  • korzystanie z toalety.
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
  • używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki,
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
  • Tydzień 3,4  Grudniowe życzenia
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów,
  • rysowanie na dowolne tematy,
  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później).
LISTOPAD 2023
  • Pada deszcz: słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela; rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, klejenie; nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta); uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych; słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • Dbamy o zdrowie: wymienianie i nazywanie wybranych zawodów; poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób; wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji (np. mycie rąk po skorzystaniu z toalety; wskazywanie części ciała i ich nazywanie; korzystanie z własnych zmysłów
  • Domowi ulubieńcy: podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci; liczenie palców, przedmiotów itp.,; uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek; naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt,
  • Urządzenia w moim domu: wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów; poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego; uważne słuchanie rozmówcy; maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenek; podejmowanie wspólnych zabaw.

PAŹDZIERNIK 2023

  • Jesień w sadzie: rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych); nabywanie koordynacji ruchowej; uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych; rytmiczne poruszanie się przy muzyce; uczestniczenie we wspólnych zabawach; rysowanie, malowanie farbami plakatowymi,
  • Smaczne warzywa: korzystanie z toalety; zakładanie ubrań, butów; próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach); podejmowanie prób wspólnych zabaw; używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki); liczenie palców, przedmiotów itp.,; rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.
  • Jaki jestem: wskazywanie części ciała i ich nazywanie; nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy; uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych; rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała; dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi; określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu; podawanie swojego imienia i nazwiska.
  • Moje zmysły: spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem; uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie; słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich, wypowiadanie się prostymi zdaniami; rysowanie na dowolne tematy; obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.

WRZESIEŃ 2023

  • Tydzień 1 i 2: udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie; nabywanie koordynacji ruchowej; nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy; uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych; reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu; poznawanie imion dzieci z grupy; podejmowanie prób wspólnych zabaw; przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie; uczestniczenie we wspólnych zabawach; słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego; wprowadzenie graficznych znaków umownych, np. znaczków w szatni, oznakowania półek indywidualnych.
  • Tydzień 3 Nadeszła jesień: korzystanie z toalety; uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych; sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia; przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w zabawach; oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu; obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie,
  • Tydzień 4 Co robią zwierzęta jesienią: zakładanie ubrań, butów; spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem; nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny,); uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych; rytmiczne poruszanie się przy muzyce; śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą; podejmowanie prób wspólnych zabaw; stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji.