Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zielona

KWIECIEŃ 2024

  • „Mamy różne charaktery” – dzieci poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować; stworzą drzewo wartości; poszerzą wiedzę o emocjach − odróżnią zachowania pozytywne i negatywne; wypowiedzą się na temat przyjaźni.
  • „Wiosna na wsi” – dzieci będą rozpoznawać odgłosy zwierząt wiejskich − dowiedzą się, jak się nazywają domy, dzieci zwierząt wiejskich, jak wygląda praca rolnika; wskażą produkt z upraw rolniczych.
  • „Dbamy o przyrodę” – dzieci udzielą odpowiedzi na pytanie dlaczego dbanie o Ziemię jest ważne; powiedzą, w jaki sposób można dbać o naszą planetę; utrwalą kolory pojemników na odpady; dowiedzą się, czym jest recykling.
  • „Polska – moja ojczyzna” – dzieci poznają cechy charakterystyczne swojego regionu; dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe; poznają flagi różnych państw − dowiedzą się, jaka jest flaga Unii Europejskiej; wezmą udział w quizie o Polsce.

Przygotowujemy się do szkoły:

  • Poznajemy pojęcia: długi, krótki, dłuższy, krótszy; układamy zdania z określonymi słowami;
  • Poznajemy litery i cyfry: „ł”, „Ł”, „f”, „F”, „ż”, „Ż”,„h”, „H”.
  • Doskonalimy umiejętność przeliczania w zakresie 20, wskazujemy gdzie jest więcej a gdzie mniej.
  • Utrwalamy umiejętności kodowania.

Rozwijamy słownictwo, wyobraźnię.

MARZEC 2024

  • „Zwierzęta sprzed milionów lat” – dowiemy się     jak wyglądał świat w prehistorii, poznamy wybrane gatunki dinozaurów.
  • „Pogoda marcowa” – znamy cechy marcowej pogody, rozpoznajemy zjawiska pogodowe i ich symbole, poznajemy oznaki wiosny, wiemy co to znaczy „ubrać się na cebulkę”.
  • „Wiosna, ach to ty!” – dowiemy się jakie ptaki wracają wiosną i co wiosną robi w ogrodzie ogrodnik.
  • „Wielkanoc” – poznamy wielkanocne tradycje, założymy hodowlę rzeżuchy, dowiemy się co włożyć do koszyczka.

Przygotowujemy się do szkoły:

  • Dzielimy słowa na głoski – nazwy: dinozaurów, ptaków, elementy pogody, narzędzia ogrodnicze, wielkanocne rekwizyty.
  • Poznajemy litery i cyfry: „Z, z” U, u”, „C, c”, „J, j” i
  • Doskonalimy umiejętność przeliczania w zakresie 20, wskazujemy gdzie jest więcej a gdzie mniej.
  • Ćwiczymy czytanie tekstów, rozwiązujemy krzyżówki.
  • Układamy historyjki obrazkowe w odpowiedniej kolejności.
LUTY 2024
  • TYDZIEŃ 1 – „BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI” W tym tygodniu dzieci : wysłuchają opowiadania M.Strękowskiej-Zaremby „Stare baśnie”;  będą rozwiązywać zagadki; poznają literę „g, G” w toku zabaw; poznają literę „g, G” małą i wielką, drukowaną i pisaną; wysłuchają i nauczą się piosenki „Bajkowe marzenia”;  będą oglądać książki; odkryją zapis cyfrowy liczby 8; będą rozwijać umiejętność przeliczania w dostępnym zakresie; będą rozwijać słownictwo; utrwalą znaki: = − + ; zapoznają się  z procesem powstawania książki.
  • TYDZIEŃ 2 – ”WSPANIAŁE ZABAWY NA ŚNIEGU” W tym tygodniu dzieci: wysłuchają opowiadania A.Widzowskiej „Igloo” oraz W.Kowalskiej i M.Ciechomskiego „Nie moja mama lub Diego zagubiony w lesie”’ będą brać udział w zimowych eksperymentach; wysłuchają i nauczą się piosenki „Zimowe zabawy”; obejrzą reprodukcje malarskie obrazów związanych z zimą; utrwalą dodawanie w dostępnym dla siebie zakresie; dowiedzą się, jakie są sporty zimowe; odkryją literę „w, W” w toku zabaw; poznają literę „w, W”: małą i wielką, drukowaną i pisaną; zapoznają się  z różnymi rodzajami termometrów.
  • TYDZIEŃ 3 – „TAJEMNICE KOSMOSU” W tym tygodniu dzieci: wysłuchają opowiadania B.Szelągowskiej „Kosmiczna wyprawa”; wysłuchają i nauczą się piosenki „Kosmiczne marzenia”; poznają literę „r, R” w toku zabaw; poznają literę „p, P” małą   i wielką, drukowaną i pisaną; odkryją zapis cyfrowy liczby 9; poznają nazwy planet Układu Słonecznego; utrwalą układanie rytmów; będą ćwiczyć wyobraźnię − zbudują z klocków stacje kosmiczne; będą przeliczać  w dostępnym dla siebie zakresie; zdobędą wiadomości o pojazdach kosmicznych; dowiedzą się, kim jest astronauta i czym się zajmuje; dowiedzą się, na czym polega zjawisko występowania dnia i nocy.
  • TYDZIEŃ 4 – „W DZIECIĘCYM LABORATORIUM” W tym tygodniu dzieci: wysłuchają wiersza B.Szelągowskiej „Niezwykłe miejsce”; wymyślą nazwę dla przedszkolnego kącika eksperymentów; wykonają eksperymenty wspólnie z nauczycielem; wysłuchają i nauczą się piosenki „Chmura w słoiku”; poszerzą wiedzę o magnesach i o wulkanach.

STYCZEŃ 2024

  • „Mija czas – dni, miesiące, lata” – dostrzegamy rytmiczną organizację czasu, znamy nazwy pór roku, dni tygodnia, miesięcy; poznajemy zegar.
  • „Zimowe potrzeby zwierząt” – przybliżenie wyglądu i zwyczajów - sikorki i gila, uwrażliwienie na los zwierząt w zimie, konieczność dokarmiania.
  • „Niespodzianka dla Babci i Dziadka” – lubimy sprawiać radość innym, wzmacniamy więź ze swoją rodziną, przygotowujemy program artystyczny, zapraszamy dziadków na uroczystość.
  • „Kim są rodzice?” – poznajemy zawody bliskich, dowiadujemy się czym zajmują się wybrane zawody, jakich używają przyrządów i narzędzi.

Przygotowujemy się do szkoły:

  • Dzielimy słowa na głoski – nazwy: ptaków, zwierząt, sprzętu sportowego, prezentów dla babci i dziadka, zawodów.
  • Poznajemy litery i cyfry: „S, s”, „N, n”, „B, b”.
  • Przeliczamy w dostępnym zakresie, wykonujemy działania dodawania, próbujemy je zapisać „+”, „=”
  • Rysujemy szlaczki i próbujemy pisać poznane litery.

Ćwiczymy czytanie tekstów z poznanymi literami.

PAŹDZIENIK 2023

  • „Jesień w sadzie i ogrodzie” – kształtujmy postawy prozdrowotne, rozpoznajemy i nazywamy ogólnodostępne owoce i warzywa, wiemy że ich spożywanie jest zdrowe;
  • „Zwierzęta jesienią”- poznajemy w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy, rozpoznajemy i nazywamy podstawowe emocje: sutek, złość;
  • „Moja rodzina i mój dom”- utrwalamy nazwy członków rodziny, poznajemy swoje prawa i obowiązki, znamy nazwy pomieszczeń znajdujących się w domach;
  • „Domowi ulubieńcy” – poznajemy potrzeby zwierząt i dowiadujemy się dlaczego i w jaki sposób należy o nie dbać;

Przygotowujemy się do szkoły:

  • · Dokonujemy analizy i syntezy sylabowej i głoskowej słów i wyrazów – dzielimy i łączymy sylaby i głoski;
  • · Wypowiadamy się i budujemy wypowiedzi poprawne gramatycznie;
  • Rozpoznajemy samogłoski i spółgłoski;
  • Poznajemy litery: O, o; A, a; M, m; E, e.
  • Poznajemy cyfry: 1, 2, 3, 4.
  • Rozwijamy umiejętność liczenia, liczymy w zakresie 6 i więcej, tworzymy zbiory i porównujemy ich liczebność.
  • Poznajemy cechy i rozpoznajemy figurę geometryczną trójkąt.
  • Rozwijamy koordynację ruchowo – słuchowo- wzrokową.

WRZESIEŃ 2023

  • „Poznajemy nowych kolegów”- poznajemy siebie nawzajem, akceptujemy swoje odmienności.
  • „Razem jest wesoło”- uczymy się bawić i pracować w grupie; wspólnie ustalamy „grupowe zasady zachowania”, znamy je i stosujemy.
  • „Czerwone znaczy stop ”- poznajemy podstawowe zasady ruchu drogowego, dbamy o swoje bezpieczeństwo na ulicy.
  • „Jesień  w naszym ogrodzie”- poznajemy drzewa liściaste, rozpoznajemy ich liście i owoce.

Przygotowujemy się do szkoły:

  • odnajdujemy i rozpoznajemy swoje znaczki – dzieci młodsze i imiona - dzieci starsze;
  • wyklaskujemy imiona swoje i kolegów dzieląc je na sylaby, wyróżniamy w nich pierwszą głoskę np.: Olek - O, Emilka - E, Serafin -S, Zuzia – Z;
  • jesteśmy samodzielni m. in. podczas korzystania z łazienki, spożywania posiłków, zmiany odzieży i obuwia;
  • znamy i nazywamy części ciała; uczymy się rozpoznawać prawą i lewą stronę – dzieci starsze.
  • uczmy się posługiwać kredkami i nożyczkami – łączymy kropeczki, odcinamy kawałki z paska papieru.