Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zielona

Styczeń 2023
  • „Zimowe potrzeby ptaków” – przybliżenie wyglądu i zwyczajów - sikorki i gila, uwrażliwienie na potrzeby ptaków, zwrócenie uwagi na ostrożność w kontaktach ze słabymi i chorymi zwierzętami.
  • „My się zimy nie boimy” – w miarę sprzyjających warunków atmosferycznych prowadzenie obserwacji i doświadczeń ze śniegiem i lodem; aktywność ruchowa na świeżym powietrzu, wdrażanie dzieci do zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie.
  • „Niespodzianka dla Babci i Dziadka” – lubimy sprawiać radość innym, wzmacniamy więź ze swoją rodziną, przygotowujemy program artystyczny, zapraszamy dziadków na uroczystość.

Przygotowujemy się do szkoły:

  • Dzielimy słowa na głoski – nazwy: ptaków, zwierząt, sprzętu sportowego, prezentów dla babci i dziadka.
  • Poznajemy litery i cyfry: „S, s”, „N, n”, „B, b”, „7”.
  • Porównujemy liczby i liczebność zbiorów, wpisujemy znaki „<, >,=”.
  • Wyróżniamy część wspólną zbiorów.
  • Rysujemy szlaczki, próbujemy pisać poznane litery.
  • Ćwiczymy czytanie tekstów z poznanymi literami, tworzymy z nich wyrazy.

GRUDZIEŃ 2022

  • „Zimowe potrzeby ptaków” – przybliżenie wyglądu i zwyczajów - sikorki i gila, uwrażliwienie na potrzeby ptaków, zwrócenie uwagi na ostrożność w kontaktach ze słabymi i chorymi zwierzętami.
  • „My się zimy nie boimy” – w miarę sprzyjających warunków atmosferycznych prowadzenie obserwacji i doświadczeń ze śniegiem i lodem; aktywność ruchowa na świeżym powietrzu, wdrażanie dzieci do zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie.
  • „Niespodzianka dla Babci i Dziadka” – lubimy sprawiać radość innym, wzmacniamy więź ze swoją rodziną, przygotowujemy program artystyczny, zapraszamy dziadków na uroczystość.

Przygotowujemy się do szkoły:

  • Dzielimy słowa na głoski – nazwy: ptaków, zwierząt, sprzętu sportowego, prezentów dla babci i dziadka.
  • Poznajemy litery i cyfry: „S, s”, „N, n”, „B, b”, „7”.
  • Porównujemy liczby i liczebność zbiorów, wpisujemy znaki „<, >,=”.
  • Wyróżniamy część wspólną zbiorów.
  • Rysujemy szlaczki, próbujemy pisać poznane litery.
  • Ćwiczymy czytanie tekstów z poznanymi literami, tworzymy z nich wyrazy.
Listopad 2022
  • „A deszcz pada i pada…” – obserwujemy zjawiska atmosferyczne występujące w pogodzie późną jesienią np.; deszcz, mgłę, wiatr, obniżanie się temperatury; przeprowadzamy doświadczenia z wodą.
  • „Dbamy o zdrowie”- ubieramy się odpowiednio do panujących warunków atmosferycznych, przebywamy na świeżym powietrzu, przełamujemy niechęć do zdrowych pokarmów, dbamy o czystość.
  •  „Jesteśmy Polakami” – znamy symbole narodowe- flagę, godło, śpiewamy hymn -„Mazurka Dąbrowskiego”, wiemy gdzie Polska leży na mapie Europy.
  • „Mam prawa i obowiązki” – poznajemy Konwencję praw dziecka, dowiadujemy się oprawach i obowiązkach każdego człowieka.

Przygotowujemy się do szkoły:

  • Dzielimy słowa na głoski, trzy i czterogłoskowe np.: k-o-t,  s-o-k,  O-l-a,  n-o-g-a, r-y-b-a,  Z-u-z-a, inne.
  • Poznajemy litery i cyfrę: I,i; T,t; D,d; K,k; 6.
  • Poznajemy właściwości wody i magnesu.
  • Rozpoznajemy prawą i lewą stronę - swojego ciała, na kartce papieru , w przestrzeni.                                  
  • Liczymy do 6; porównujemy liczebność zbiorów.
  • Rozpoznajemy i nazywamy figury geometryczne: koła, kwadraty, trójkąty i prostokąty.

PAŹDZIERNIK 2022

  • Jesień w sadzie i ogrodzie – kształtujmy postawy prozdrowotne, rozpoznajemy i nazywamy ogólnodostępne owoce i warzywa, wiemy że ich spożywanie jest zdrowe.
  • Ja i moi przyjaciele - poznajemy swoje emocje, wyrażamy je nie krzywdząc innych,  rozpoznajemy dobre  i złe zachowanie, używamy czarodziejskich słów: proszę, przepraszam, dziękuję, wiemy że dzieci mają swoje prawa.
  • Nasze zmysły - rozwijamy naszą wrażliwość zmysłową, poznajemy rolę zmysłów w życiu każdego człowieka, szanujemy i obdarzamy empatią  osoby z ograniczeniami.

Przygotowujemy się do szkoły:

  • Dokonujemy analizy i syntezy sylabowej i głoskowej słów i wyrazów – dzielimy i łączymy sylaby i głoski;
  • Wypowiadamy się i budujemy wypowiedzi poprawne gramatycznie;
  • Rozpoznajemy samogłoski i spółgłoski;
  • Składamy obrazki, układamy puzzle;                               
  • Poznajemy litery: O, o; A, a; M, m; E, e.
  • Poznajemy cyfry: 1, 2, 3, 4.
  • Rozwijamy umiejętność liczenia, liczymy w zakresie 6 i więcej, tworzymy zbiory i porównujemy ich liczebność.
  • Poznajemy cechy i rozpoznajemy figurę geometryczną kwadrat;
  • Rozwijamy koordynację ruchowo – słuchowo- wzrokową

WRZESIEŃ 2022

  • "Zdrowe nawyki” – znamy i stosujemy: dokładnie i często myjemy ręce, kichamy i kaszlemy w łokieć, nie bierzemy do ust zabawek ani innych rzeczy.
  • „Poznajemy nowych kolegów”- poznajemy siebie nawzajem, akceptujemy swoje odmienności.
  • „W naszym przedszkolu”- poznajemy pomieszczenia przedszkolne i nazwy stanowisk osób pracujących w przedszkolu, rozwijamy szacunek do tych osób.
  • „Razem jest wesoło”- uczymy się bawić i pracować w grupie; wspólnie ustalamy „grupowe zasady zachowania”, znamy je i stosujemy.                  
  • „Czerwone znaczy stop ”- poznajemy podstawowe zasady ruchu drogowego, dbamy o swoje bezpieczeństwo na ulicy.

Przygotowujemy się do szkoły:

  • odnajdujemy i rozpoznajemy swoje znaczki – dzieci młodsze i imiona - dzieci starsze;
  • wyklaskujemy imiona swoje i kolegów dzieląc je na sylaby, wyróżniamy w nich pierwszą głoskę np.: Olek - O, Szymon – SZ, Nadia – N, Zuzia – Z;       
  • jesteśmy samodzielni m. in. podczas korzystania z łazienki, spożywania posiłków, zmiany odzieży i obuwia;
  • znamy i nazywamy części ciała; uczymy się rozpoznawać prawą i lewą stronę – dzieci starsze.
  • uczmy się posługiwać kredkami i nożyczkami – łączymy kropeczki, odcinamy kawałki z paska papieru.